Dış ticaret ile uğraşan her firma, maliyet hesaplaması yaparken lojistiğe ayrım bir başlık açmak durumunda kalmaktadır. Lojistiğe sadece bir ürünün bir yerden başka bir yere taşınması gözüyle bakmak, onun en temel halini dikkate alarak işinize yaratacağı katma değerleri göz ardı etmek anlamı taşıyacaktır.

Aldığınız lojistik servisinin kalitesi size farklı noktalarda da ekstralar sağlayacaktır. Bunlara kısaca bakacak olursak;

  • Seçeceğiniz servisin transit süresi, mal mukabili vb. satış durumlarında daha erken tahsilat yapmanızı sağlayacaktır. Bu nedenle sadece navlun bedeli düşük olduğundan daha uzun transit süreli servisleri seçmek, tahsilatı aynı uzunlukta geç yapacağınız için getiriden çok götürüye neden olabilir.
  • Seçeceğiniz servisin kalitesi müşteri nazarındaki profesyonellik görüntünüze ekleyeceğiniz yeni bir yapı taşıdır. Lojistik, çağımızda artık sadece bir ürünü taşımak değil, kombine hizmet sunarak alıcınıza gümrükleme, depolama vb.diğer alanlarda da yardımcı olmayı içermektedir. Müşterinizin bilemediğiniz bir ihtiyacının da sizin tercihleriniz ile çözülmüş olması, ürününüze olduğu kadar teslimat açısından sunduğunuz servise de bağlı kalması anlamına gelecektir.
  • Türkiye’de özellikle karayolu taşımalarında yaşanan bilgilendirme ve “Yüküm Nerede?” sorusuna cevap için, hazırlanmış bir çok farklı çözüm yolu bulunmaktadır. Günümüzde, işine katma değer yaratan birçok firma, düzenli konum bilgilendirmesi ile hem yükleyici hem de alıcı tarafında oluşan bu yük konumu belirsizliğini ortadan kaldırmaktadır. Bu aynı zamanda şoför peşinde koşarak müşterinizi bilgilendirme uğruna harcadığınız zamanı da kendi işinizde yoğunlaşabilmek adına kullanabilmeniz anlamına gelecektir. Unutulmamalıdır ki, hayatta en değerli olgu zamandır.

Şimdi gelelim uygun lojistik rakamlarına nasıl ulaşabileceğimize; bu noktada en bilindik yöntem tanımış olduğunuz tüm servis sağlayıcılarından teklif almak ve en ucuzunu tercih etmektir. En ucuzu bulma konusunda haklılık payımız olsa da yukarıda bahsettiğim nedenlerden dolayı sadece ucuzluk kapsamında konuyu değerlendirmek aslında daha büyük kayıplara neden olacaktır. O zaman optimum çözüm için ne yapmalıyız, bu konuda ufak bir kaç tüyo verebileceğime inanıyorum;

  1. Öncelikle, lojistik operasyonunuzdan ne istediğinize karar vererek bu araştırmaya başlayın. Ne istediğinizi bilerek yola çıkmanız, sizin için olmazsa olmazları belirtmeniz, hem size hem de servis sağlayıcınıza en doğru seçimi yapabilmek adına zaman kazandıracaktır.
  2. Ne istediğinize karar verdikten sonra kimden talep edeceğinize karar vermeniz gerekmektedir. İşte tam da bu noktada, en doğru yöntem hizmet anlayışına güvendiğiniz ve fiyat politikasından emin olduğunuz, herhangi bir sorunda size çözüm üreteceğini bildiğiniz max. 3 firmadan teklif almak en doğru yöntem olacaktır, özellikle denizyolu yüklemelerinde, forwarder firmaların aynı acentalardan rakam istediği göz önünde bulundurulduğunda, birçok talebin aynı acentaya gitmesi onlarda yükün kendilerine bir şekilde geleceği izlenimi doğurmakta ve yükü almak için ekstra bir gayretten, fiyat indiriminde kaçınma sonucunu doğurmaktadır.
  3. Yine birinci maddeye atfen, alacağınız teklifin şartlarını da mutlaka gözden geçirmelisiniz. Karayolu için gidiş rotası nedir, roro mu yoksa kara aracı mı, yükleme yapacağınız dorsenin ebatları, ortalama transit süresi; denizyolunda öncelikle direkt mi aktarmalı servis mi olduğu, aktarma var ise kaç aktarmalı gittiği, varış limanında oluşabilecek liman masraflarının piyasa raicinde olup olmadığı vb.

 

İşte bu noktaları dikkate almanız, doğru tercih ile max. faydaya ulaşmanızı sağlayacaktır.

Bir Cevap Yazın